Învățământ Știri generale

Efectul şcolii online: Părinţii au plătit mai multe ore de meditaţii şi la tarife mai mari

Pandemia şi trecerea la învăţământul online au generat creşterea cererii de ore de mediaţii, precum şi majorarea tarifelor. Potrivit risco.ro, pentru o sesiune de două ore, un părinte scoate din buzunar între 50 şi 120 de lei, în funcţie de oraş, profesor şi materie. La centrele de meditaţii, orele de pregătire încep de la 40 de lei pe sesiune.

Părinţii au sesizat primii efectele şcolii la distanţă. Preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din România, Iulian Cristache, a făcut o analiză a industriei meditaţiilor din ultimul an şi a decalajului dintre mediul urban şi cel rural.

,,De un an de zile, nivelul de competenţe al elevilor este unul mai mic de mediu, iar acest lucru reiese din discuţiile cu părinţii şi profesorii. Învăţământul online trebuie analizat pe două segmente: rural şi urban.

În mediul urban, mulţi părinţi sunt mulţumiti pentru că sunt şcoli cu resursă umană bună, cu resurse materiale, care au dispus de echipamente încă de la începutul şcolii online, iar părinţii s-au implicat. Fie au pus la bătaie resursele financiare pentru a le oferi copiilor meditaţii, fie s-au implicat efectiv în sprijinirea şi monitorizarea lor. De aceea, în urban, au fost şi părinţi care atunci când şcolile s-au redeschis au preferat să ţină în continuare copiii acasă. Pentru că au văzut o evoluţie bună.

La polul opus, în mediul rural este un adevărat dezastru. Sunt copii care nu au interacţionat deloc în şcoala online. Gândiţi-vă că primele tablete au venit în octombrie-noiembrie, altele, în decembrie. Din martie anul trecut, când s-a trecut la scoala online, şi apoi în septembrie s-a revenit puţin, după care s-au închis şcolile, iar aceşti elevi au fost mulţi dintre ei rupţi de sistemul de învăţământ.

Mai este şi problema resursei umane. Unii profesori din mediul rural au înţeles să predea citindu-le, fără interacţiune, alţii au predat asincron. Unii au înteles să facă poze cu telefonul, să le trimita elevilor, iar copilul să se instruiască singur. Bineînţeles că părinţii care şi-au permis au investit în meditaţii. Unii s-au şi împrumutat ca să plătească aceste ore. S-a dublat sau poate chiar s-a triplat industria meditaţiilor, bineînţeles la dorinţa părinţilor.”, a declarat preşedintele Federaţiei Asociaţiilor de Părinţi, pentru risco.ro.

,,Greşeala majoră a fost că unii părinţi au acceptat să plătească pentru meditaţii online pentru copiii lor. Acestea sunt practic inutile. O altă nemulţumire este că nu mi se pare normal ca profesorul să facă meditaţii cu elevii de la clasă. De altfel, acest lucru este interzis de Codul de etică. Se practica în continuare.”, a mai precizat Iulian Cristache.

Sursa foto: facebook.com / Iulian Cristache

Related Posts

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *