Învățământ Social Știri generale

Consiliul Național al Elevilor propune ca anul școlar 2021 – 2022 să înceapă pe 6 septembrie și nu susține prelungirea duratei cursurilor

Consiliul Național al Elevilor își menține poziția ca structura anului școlar 2021 – 2022 să nu se schimbe, iar școala să înceapă pe 6 septembrie 2021 și să se încheie pe 4 iunie 2022. Referitor la prelungirea duratei cursurilor, Consiliul precizează că Ministerul Educației trebuie să țină cont de planurile-cadru pentru liceu.

Redăm mai jos comunicatul de presă integral al Consiliului Național al Elevilor:

În cursul zilei de ieri, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că ia în calcul mai multe măsuri, printre care se numără și modificarea structurii anului școlar 2021- 2022, dar și prelungirea duratei cursurilor pentru anul școlar 2022-2023. Consiliul Național al Elevilor a atras atenția, încă din luna februarie a acestui an, cu privire la faptul că structura anului școlar 2021-2022 este dezechilibrată și nejustificată, fiind aprobată fără un proces de consultare reală a partenerilor de dialog social. Ne bucurăm să vedem că Ministerul Educației a decis să revină asupra acestei măsuri, fiind dispus să asculte viziunea tuturor actorilor implicați în actul educațional. 

Consiliul Național al Elevilor își menține poziția cu privire la structura anului școlar 2021-2022: cursurile să înceapă pe data de 6 septembrie 2021 și să se încheie pe data de 4 iunie 2022. Această structură este mai echilibrată, atât în ceea ce privește numărul de săptămâni (16/18, în loc de 14/20), cât și în ceea ce privește numărul mai redus de zile pe care elevii sunt nevoiți să le petreacă la școală în timpul verii, atunci când temperaturile din sălile de clasă creează un disconfort termic puternic, în contextul în care majoritatea unităților de învățământ preuniversitar nu dispun de infrastructură de climatizare. 

În ceea ce privește prelungirea duratei cursurilor începând cu anul școlar 2022- 2023, considerăm că Ministerul Educației are datoria de a trata cu prioritate, înaintea oricărui alt aspect, planurile-cadru pentru liceu, care vor redefini arhitectura curriculară a întregului sistem. Cercetările din domeniul științelor educației arată că nu există o legătură consistentă și bine definită între creșterea numărului de zile pe care elevii le petrec la școală și rezultatele pe care aceștia le obțin la testările internaționale de tip PISA. În Model of School Learning, elaborat de John Carroll, sunt prezenți mai mulți factori care pot conduce la reușita academică: calitatea actului educațional, abilitatea de înțelegere a elevilor, perseverența (timpul pe care elevii sunt dispuși să îl aloce învățării) și oportunitățile de învățare (timpul pe care elevii îl au la dispoziție pentru a învăța). Așadar, numărul de zile de cursuri nu reprezintă o variabilă decisivă atunci când vine vorba de performanța academică a elevilor. Este imperios ca, atunci când Ministerul Educației elaborează politici educaționale, să aibă în vedere cu precădere calitatea actului educațional (formarea resursei umane, modificarea arhitecturii curriculare etc.), măsurile privind numărul de zile de școală fiind subsecvente celor de mai sus. 

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat în weekend că nu exclude varianta revenirii la trimestre, pentru care a spus că e nevoie de un consens al profesorilor, elevilor și părinților. De asemenea, oficialul a vorbit și despre scurtarea vacanței de vară.

Sursa foto: facebook.com / Rareș Voicu (președintele Consiliului Național al Elevilor)

Citește și PROPUNERI | Vacanța de vară, mai scurtă, semestrele sunt înlocuite cu trimestre

Related Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *