Știri generale Universitate

SUCEAVA | Stagiu de formare pentru profesorii de limbă franceză

A patra ediție a stagiului de formare destinat profesorilor de limba franceză „Primăvara Inovării Limbii Franceze” / „Printemps de l’Innovation du Français” (PIF) va avea loc în perioada 10-15 mai 2021. Evenimentul este organizat de Asociația Română a Profesorilor Francofoni (ARPF, filiala Suceava), în colaborare cu Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava, Centrul de Reușită Universitară Suceava (CRU), Alianța Franceză din Suceava și Inspectoratul Școlar Județean Suceava.

Tema stagiului este „Practici inovatoare în predarea limbii franceze” și constituie, ca în fiecare an, un prilej pentru toți participanții de a intra în dialog cu formatori francofoni  experimentați, care vor interveni în cadrul atelierelor de formare propuse. Încă de la prima sa ediție, inițiată în 2017 de ARPF și MOddou FLE, stagiul își propune ca obiectiv principal dezvoltarea competențelor profesionale ale studenților și profesorilor de limba franceză prin schimburi de experiențe inovative și prin promovarea unor practici pedagogice moderne și motivante.

Programul stagiului, care în acest an va fi organizat online, va include trei părți distincte: o masă rotundă pe tema mijloacelor numerice utilizate la ora de limba franceză, șase ateliere de formare susținute de specialiști francofoni în didactica limbii francize și o prezentare de edituri franceze însoțită de o tragere la sorți a unor premii constând în manuale, reviste și alte materiale didactice destinate predării limbii franceze.

Ediția a patra a stagiului de formare PIF propune următoarele ateliere de formare:
– Utilizarea resurselor numerice la ora de limba franceză (Audrey Thonard, Universitatea din Liège, Belgia);
– Ora de limba franceză ca joc: cum și de ce? (Halyna Kutasevych, Universitatea Națională „Yurii Fedkovici”, Cernăuți, Ucraina);
– Cum să organizezi un curs online (Zouhir Hariq, Maroc);
– Utilizarea telefonului mobil la ora de limba franceză (Rémi Gérôme, Nathalie Viala, Editura Didier, Franța);
– Cum să încurajezi învățarea ludică la preadolescenți și adolescenți? (Julie Dupéroir, Editura Hachette, Franța);
– Organizarea unui proiect « Panorama artistique » în mod hibrid (Annick Hatterer, Editura CLE International, Franța).

Atelierele propun exemple concrete și strategii eficiente, care să ajute profesorii să susțină ora de limbă franceză online mai interesantă și mai motivantă pentru elevi.

Stagiul de formare este susținut, ca în fiecare an, de Agenția Universitară a Francofoniei, Delegația Generală Valonia-Bruxelles la București, Centrul de carte străină Sitka, editurile Hachette, Didier, CLE International, precum și de revista Le Français dans le monde, care vor oferi participanților cărți, manuale numerice și abonamente la publicații de specialitate.

Sursa foto: Universitatea ,,Ștefan cel Mare” Suceava

Related Posts

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *