Social Știri generale

Studiu ,,Salvați copiii”: Elevii au nevoie de ore remediale și în timpul vacanței de vară. Decalajele s-au accentuat în timpul orelor online

48% dintre profesorii care au participat la un studiu realizat de Asociația ,,Salvați copiii” au răspuns că elevii au nevoie de ore remediale în această vară. Cei mai mulți dintre aceștia consideră că pregătirea suplimentară trebuie să se desfășoare între două și patru săptămâni. Cadrele didactice mai susțin că școala online a mărit decalajele care erau deja între elevi, precum și riscul de abandon școlar.

,,Foarte mulți profesori vorbesc despre scăderea motivației, despre dificultăți în acumularea de noi cunoștințe și, de foarte multe ori, vorbesc despre pierderea achizițiilor anterioare. (…) Profesorii ne spun că elevii și-au pierdut ritmul, că a crescut chiar riscul de abandon școlar, sunt răspunsuri care ne indică faptul că sunt elevi care nu s-au mai întors la școală odată cu întoarcerea la învățământul față în față.“, a transmis Roxana Paraschiv, reprezentantă a Asociației ,,Salvați copiii”, în cadrul unei dezbateri în care au fost prezentate rezultatele studiului.

Captură studiu realizat de Asociația ,,Salvați copiii”

Cele mai multe dintre problemele menționate de profesori fac referire la elevii din ciclul primar, pentru care școala online nu a reprezentat o soluție optimă. De asemenea, studiul a fost la iveală o creștere a decalajului dintre elevi, între cei care au avut acces la resurse sau au fost sprijiniți de părinți să țină pasul și cei care nu au putut beneficia de aceste ajutoare și care au pierdut și mai mult decât înainte. În plus, cadrele didactice care au participat la studiu au vorbit despre continuarea și extinderea programului ,,Școală după școală”.

,,Da, cea mai mare parte a profesorilor ne spun că ideea a fost foarte bună, că măsura a fost absolut necesară pentru elevii care au resimțit negativ efectele școlii online, că trebuie prelungit programul (…) și că este nevoie să permitem accesul pentru mai mulți elevi, pentru că rezultatele obținute pe durata școlii online nu reflectă cu adevărat nivelul de cunoștințe și abilități al elevilor.“, a mai explicat Roxana Paraschiv.

Sondajul Asociației ,,Salvați copiii” a fost organizat online, în perioada mai – iunie 2021, pe un eșantion neprobabilistic de 1.105 persoane din rândul cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial.

Related Posts

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *