Învățământ Știri generale

Ministrul Educaţiei: Între 2015 si 2018, sistemul românesc s-a deteriorat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a afirmat joi că sistemul de educaţie din ţara noastră s-a deteriorat între anii 2015 şi 2018. Declaraţiile au fost făcute în timpul unui briefing de presă, în contextul pregătirii pentru începutul noului an şcolar şi al implementării programului prezidenţial ,,România Educată”.

,,Am prezentat obiectivele România Educată. Din perspectiva abandonului școlar, ținta asumată de România este 11,3% pentru 2020, realizându-se 15,6 %, în condițiile în care ponderea asumată în UE a fost 10%, iar realizată a fost 10,1%.
Ponderea absolvenților de învățământ superior este 26,7%, corectată față de ținta propusă de UE de 40%. România a realizat doar 26,4%, iar media U.E este 40,9% .
Din perspectiva educației timpurii România este la 82%, în timp ce UE se află la 95,3%.
Avem un răspuns slab educațional la cerințelele pieței de muncă din perspectiva școlilor profesionale.
Rezultatele PISA au avut rezultate îngrijorătoare, la proba de citire din 2015 s-a înregistrat o rată de 38% analfabetism funcțional, iar în 2018, rata a crescut la 40,8%. Între 2015 si 2018 sistemul românesc s-a deteriorat. Media UE este de 22% la citire. Din această perspectivă, România are rezultate de două ori mai slabe decat media UE.
O altă provocare este generată de infrastructura învechită și inadecvată din sistemul de învățământ cu precădere din cel preuniversitar. O altă provocare este subfinanțarea sistemului de educație, puțin sub 3,6% din PIB si avem un obiectiv de 4,7% din PIB, media U.E.
Din perspectiva abandonului școlar, România și-a asumat o țintă de 9%, la acest moment ne aflăm la 15%, rată de abandon școlar. Toate aceste provocări își vor putea găsi rezolvarea într-un pachet legislativ din ,,România Educată”
.”, a transmis ministrul Educaţiei.

,,Ne dorim ca anul viitor să avem Evaluarea Națională și evaluări la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a care să fie digitalizate, informatizate. Unui elev să i se atribuie un cod, fiecărui item să i se atribuie un cod, în așa fel încât pentru educație și pentru calitatea educației… în momentul acesta avem nota 6,40 la matematică – aceasta notă poate să fie făcută din 10 la subiectele de algebră și din 2,80 la subiectele de Geometrie. Dacă am avea această componentă de digitalizare în Evaluare, am ști unde trebuie să intervenim, la geometrie, în exemplul pe care vi l-am prezentat, iar concluziile pot fi asigurate statistic.“, a completat ministrul.

Sorin Cîmpeanu a lămurit şi o serie de aspecte cu privire la revenirea copiilor în bănci, din 13 septembrie, când începe anul şcolar 2021 – 2022. Una dintre aceste este referitoare la măştile pe care le vor purta elevii în interiorul unităţilor de învăţământ.

,,Suntem asigurați de cei în măsură să ne asigure că nu vom avea o problemă din perspectiva numărului de măști disponibile. (…) Printr-un efort cumulat al autorităților centrale și autorităților locale, peste care s-a suprapus și mediul socio-economic, Ministerul Educației a încheiat mai multe contracte de donații și sponsorizare prin care au ajuns în județe sute de mii de măști. Sunt convins că, din aceste trei surse, împreună, nu va fi o problemă existența măștii de protecție în școli.“, a explicat ministrul.

Sursa foto: captură Guvernul României

Related Posts

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *