Învățământ Știri generale

STUDIU | Aproape 80% dintre elevi şi profesori vor ca educaţia să se desfăşoare în format fizic

Aproape 80% dintre elevi şi profesori vor ca anul acesta orele să se desfăşoare fizic, la şcoală. Iar jumătate dintre elevi ar vrea ca profesorii să facă lecţiile mai atractive, mai interactive. Concluziile reies dintr-un sondajul realizat de Fundaţia World Vision România.

În topul dorinţelor elevilor de la sistemul de învăţământ sunt activităţile extraşcolare, infrastructura adecvată, digitalizarea şi un climat şcolar sigur, fără bullying, potrivit studiului. Copiii îşi doresc de la părinţi să fie ajutaţi la teme, să fie susţinuţi emoţional şi material. 1 din 5 copii ar vrea să aibă rechizite, haine, mâncare şi bani pentru transport şcolar.

,,După un an şi jumătate de şcoală în care elevii din mediile defavorizate nu au avut acces la educaţie, rata abandonului şcolar riscă să explodeze, iar aşteptările elevilor şi profesorilor sunt foarte mari. Deşi o prioritate pe buzele tuturor, educaţia este de multe ori lăsată pe ultimul loc, lucru care reiese clar şi din finanţarea alocată. Din păcate, în comunităţile unde noi mergem zi de zi sunt elevi care muncesc în gospodărie în loc să meargă la şcoală, elevi care se duc flămânzi la culcare şi care încep anul şcolar fără rechizite sau cărţi.“, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România, citată de Evenimentul Zilei.

Dorinţele elevilor din mediul rural, în noul an şcolar

– 74% dintre elevi își doresc ca orele să se desfășoare fizic, la școală;
– 52% vor lecțiile să fie predate într-un mod mai interactiv, să îi captiveze;
– 40% își doresc să existe mai multe activități extrașcolare, cursuri cu ajutorul cărora ar putea învăța ceva interesant, excursii, diverse personalități să fie invitate la ore;
– 38% dintre elevi ar vrea ca profesorii să fie mai apropiați de ei, să comunice mai bine cu ei;
– 33% dintre elevi vor să se modernizeze școala – să aibă mobilier nou, căldură, aer condiționat, destule clase în care să se desfășoare orele, toaletele să fie curate;
– 32% vor acces la tehnologie si digitalizare: acces la internet, un laborator cu calculatoare / cu mai multe calculatoare în școală, proiectoare, imprimante;
– 27% își doresc să nu mai aibă teme pentru acasă;
– 24% ar vrea să nu mai fie bullying în şcoli.

Ce aşteptări au elevii de la familie

– 47% își doresc ca părinții să-i ajute la lecții sau atunci când nu înțeleg ceva;
– 34% își doresc să fie întrebați de părinţi și cum se simt la școală (nu doar ce au învățat), cum le vorbesc colegii, să le fie ascultate problemele cu înțelegere și răbdare;
– 32% ar vrea să fie întrebaţi de părinţi sau persoanele care îi au în grijă ce au făcut la școală;
– 31% și-ar dori să nu mai fie comparați cu colegii lor;
– 29% ar vrea ca părinții să nu-i mai critice când nu iau notele dorite de aceștia;
– 20% ar vrea ca adulții din jur să facă astfel încât să poată ajunge zilnic la școală: să aibă rechizite, haine, mâncare, acces sau bani pentru transport;
– 12,6% ar vrea ca părinții / alți adulți să facă rost de un telefon / tabletă / laptop pentru momentele în care orele se desfășoară online;
– 8% își doresc să nu mai fie nevoie să muncească în loc să meargă la școală.

Aşteptările profesorilor de la sistemul de învăţământ

– 88%  vor ca școala să se desfășoare fizic anul acesta;
– 67% dintre profesori ar vrea să se aloce un procent mai mare din PIB pentru educație;
– 63% vor ca salariile cadrelor didactice să fie majorate;
– 62% vor să crească investițiile în modernizarea școlilor existente și deschiderea de școli / corpuri noi acolo unde este cazul;
– 57% ar vrea sa crească investițiile în digitalizarea școlilor;
– 56% ar vrea să fie adoptată o strategie pe 5 – 10 ani, iar aceasta să conțină pași clari despre cum poate fi modernizată educația din România;
– 52% vor să aibă acces continuu la cursuri pentru perfecționare atât în ceea ce privește predarea materiei cât și în privința modulului în care interacționează cu elevii;
– 40% și-ar dori să se aloce mai puțin timp pentru crearea de strategii și mai mult implementării celor existente deja;
– 32% vor să se schimbe programa școlară;
– 25,7% vor să nu se mai schimbe programa școlară;
– 30% dintre profesori și-ar dori ca pregătirea viitoarelor cadre didactice să fie făcută mai serios, programa din universitățile de profil să fie actualizată, iar, în final, selecția cadrelor didactice să fie mai riguroasă;
– 23% dintre cadrele didactice vor ca specialișii din mediul privat (experți în anumite domenii, dar care nu sunt profesori – scriitori, ingineri, istorici, biologi, informaticieni, fizicieni, chimiști) să se implice mai mult în crearea programei școlare, astfel încât aceasta să fie adaptată cerințelor de pe piața muncii;
– 21% vor să fie mai susținuți și motivați de către managementul școlii.

Aşteptările profesorilor de la elevi şi părinţi

– 82% vor ca elevii să aibă o atitudine pozitivă față de școală (să fie mai atenți la ore, să își facă temele, să răspundă / să pună întrebări);
– 68% își doresc ca părinții să fie mai implicați în procesul de educație;
– 66% vor ca profesia de cadru didactic să fie mai respectată și valorizată;
– 55% ar vrea să nu mai existe bullying între elevi, să fie mai mult respect între aceștia;
– 49% vor ca elevii să nu mai lipsească de la ore;
– 40% ar vrea ca elevii să se implice mai mult în activități extrașcolare;
– 37% vor ca elevii sa fie mai disciplinaţi, cu mai multă toleranță și respect față de profesori.

Sondajul a fost realizat de World Vision România pe aproximativ 1.000 de respondenţi din mediul rural.

Related Posts

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *