Social Știri generale

TEHNOLOGIE | Platformele sociale au plătit deja 10 miliarde de dolari pentru schimbările privind urmărirea utilizatorilor de iPhone

Cele mai importante aplicaţii şi reţele sociale au pierdut miliarde de dolari în cele şase luni de când Apple a implementat regulile App Tracking Transparency. În luna aprilie, compania a activat regulile ATT, prin care urmărirea activităţii utilizatorilor de iPhone nu se mai putea face pe dispozitivele companiei decât după primirea acordului acestora.

De atunci, înainte de a începe urmărirea utilizatorilor (în scopul targetării eficiente a acestora cu reclame), aplicaţiile de iPhone au fost nevoite să afişeze un mesaj în care să ceară acordul acestora. Cei mai mulţi utilizatori au spus ,,nu” când li s-a cerut permisiunea să fie urmăriţi în continuare. În consecinţă, cumpărătorii de publicitate au cheltuit mai puţini bani pentru reclamă în cadrul aplicaţiilor.

Potrivit unui calcul făcut de Financial Times, în cele şase luni de când funcţionează sistemul ATT pe dispozitivele Apple, Facebook, Twitter, Snap şi YouTube au pierdut 9,85 de miliarde de dolari. Dacă Facebook a reuşit să mai atenueze din pierderi, Snap a fost lovită puternic de ATT şi, drept urmare, valoarea acţiunilor companiei a scăzut cu 27% după anunţarea celor mai recente rezultate financiare, cu venituri sub estimări.

Analiştii estimează că doar Facebook a pierdut în jur de 8,3 miliarde de dolari din cauza sistemului ATT.

Sursa foto: unsplash / Neil Soni

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.