Învățământ Știri generale

Pauza de oxigen şi prioritizarea somnului, instrumente pentru reuşita elevilor

Pauza de oxigen de 20 de minute, cu exerciţii de respiraţie şi mişcare, şi prioritizarea somnului adolescenţilor sunt exemple care pot sprijini dezvoltarea elevilor. Cele două instrumente au fost prezentate de secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Marina Ştefania Manea, într-o postare pe Facebook, la finalul proiectului „Equalizing the chance of success în life of pre-university students through a quality digital Education” din Helsinki, Finlanda.

În mesajul transmis pe reţeaua de socializare, secretarul de stat în Ministerul Educaţiei a împărtăşit ideile educaţionale desprinse din evenimentul organizat de statul cu unul dintre cele mai bune sisteme de educaţie.

,,Pauza de oxigen. Timp de 15-20 de minute, mai ales în zilele cu temperaturi scăzute, elevii ies în curtea şcolii, fără geci şi căciuli. Fac câteva scurte exerciții de respirație și de mișcare.
80% din timpul petrecut de preșcolari la grădiniță este afară, în curte.

Prioritizarea somnului adolescenților. Toate clasele de liceu încep programul la ora 9:00.
Pentru celelalte niveluri, programul variază săptămânal și poate fi organizat începând cu ora 6:30 (preșcolari), 8:30, 10:00.

Elevii sunt învățați să își stabilească porțiile de mâncare în funcție de nevoile individuale. Nimic nu se pierde. Cu alte cuvinte, îți pui în farfurie atât cât estimezi că poți manca. Înveți sa estimezi corect, deci să te cunoști, să acționezi dacă sesizezi o problemă. Salvezi concomitent resursele.

Clasele deschise și clasele cu pereți mobili. Clasa deschisă (fără pereți) s-a dovedit a fi parțial eficientă, întrucât, din când în când, colectivul de elevi a solicitat intimitate. S-au instalat pereți mobili din draperii.

La început de ciclu de învățământ, clasele se formează după un timp de la începerea cursurilor. Elevii se rotesc în interiorul colectivelor, până ajung să se cunoască cu toții.

Școlile noi sunt proiectate în funcție de curriculum, iar spatiile sunt adaptabile, deschise perspectivelor continue de transformare.„, a scris Marina Ştefania Manea pe Facebook.

Secretarul de stat a explicat şi faptul că experimentul cursurilor online a funcţionat, la debutul pandemiei, timp de două luni, pentru elevii de liceu şi pentru studenţi.

,,Educația este asociată prezenţei fizice, școala este considerată un spațiu sigur de creștere și dezvoltare. Societatea are încredere în profesori, iar aceștia sunt conștienți de responsabilitatea uriașă a muncii lor. Viata socială, profesională, familială se adaptează aici în funcție de nevoile copiilor. Părintele nu rămâne niciodată peste program, pentru că cele mai multe şcoli se închid la ora 16:00 sau există programe speciale pentru elevii ai căror părinți lucrează în schimburi. Programul de lucru al celor mai mulți angajați se adaptează, completează și cu munca de acasă.”, a mai explicat, în postarea sa, secretarul de stat Marina Ştefania Manea, care a precizat că şcoala românească poate fi îmbunătăţită şi observând alte sisteme de învăţământ.

Sursa foto: facebook.com / Marina Ştefania Manea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.