Învățământ Știri generale

STATISTICĂ | Aproape 50% dintre elevii români nu înțeleg ce citesc sau nu pot face calcule simple

O statistică recentă a Băncii Mondiale a reiterat faptul că aproape 50% dintre elevii români nu înțeleg ce citesc sau nu pot face calcule simple. Analfabetismul funcțional este caracteristic pentru jumătate dintre elevii români. În aceste condiții 53% dintre elevi au luat totuși, burse de merit, aşa cum a anunţat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Elevii cu medii mai mari de 8,50 își cer drepturile în stradă, după ce Ministerul Educației le-a mărit cuantumul din semestrul al doilea, însă a schimbat și criteriile de acordare a lor.

Dacă în 2020, potrivit Ministerului Educației, erau 123.000 de elevi care reușiseră să obțină medii mai mari de 8.50, un singur an mai târziu numărul mediilor bune a explodat: avem acum 754.000 de elevi care au obținut medii mai mari de 8,50, transmite Digi24.

„Pot însemna niște bani astfel încât să reprezinte un aport pentru pregătirea sau pentru admiterea la una dintre facultăți. Nu mi-a fost străină situația în care un profesor sau director nu dorea să includă elevi în bacalaureat pentru a nu intra în examen și pentru a nu scădea ponderea de promovabilitate.”, susține Cătălina Ifrim, reprezentant al Consiliul Național al Elevilor.

De asemenea, profesorii recunosc că notele date în online sunt inflențate de mai mulți factori și nu reprezintă 100% realitatea.

„Nu există în nicio metodologie a predării și evaluării în online obligația elevului de a sta cu camera deschisă. Nu știi cine îți scrie și cine îți postează poate copiat, poate un părinte… Deja se vede diferența.”, a declarat Iuliana Căplescu, profesor Colegiul Național Matei Basarab.

România este țara care reușește să aibă, în același timp, aproape 50% analfabeți funcționali, potrivit Băncii Mondiale și 53% bursieri de merit. Asta se vede și la examenele naționale, și la testările internaționale. Experții în Educație spun că absurdul ar putea dispărea chiar de anul viitor, transmite sursa citată.

„De multe ori, nota 10 luată în foarte multe școli nu înseamnă că elevul e merituos, ci doar că sistemul de evaluare e unul care merită serios îmbunătățit.”, este punctul de vedere al sociologului Gelu Duminică.

„Îți trebuie niște descriptori care să zică: ok, cu multe greșeli, cu mult ajutor și pe texte scurte, el e capabil să facă un rezumat. Asta e pentru 5. Dacă greșelile sunt mai puține și textele mai lungi, asta e pentru 6. Dacă deja e mai puțin ajutor din partea profilor e pentru 7.”, a spus Ciprian Fartusnic, cercetător științific la Unitatea de Cercetare în Educație.

În acest context, ministrul Educației are propria abordare pentru rezolvarea acestor discrepanțe.

„Propun ca primii trei din fiecare clasă cu condiția să nu fie sub nota 9 (pentru bursa de merit – n.r.). Pentru că altfel avem clase cu 33 elevi din 35 care au avut 10. Cum faci diferențierea?!”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi24.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.