Învățământ Știri generale

6.969 de persoane au luat concursul pentru funcția de director școlar. Ministrul Educației propune o funcție nouă: director administrativ de școală

Ministrul Educației s-a arătat mulțumit de modul în care a decurs concursul pentru funcțiile de director școlar și a precizat că 80% dintre posturi au fost ocupate. Sorin Cîmpeanu a anunțat și apariția unei funcții noi în conducerea școlii, directorul administrativ, care va fi legătura între unitatea de învățământ și administrația locală.

,,Au fost scoase la concurs un număr de 8.962 de posturi de director și director adjunct. (…) Au fost declarați câștigători aproape 7.000, 6969. Asta înseamnă peste 80%. Asta înseamnă, dincolo de cifre, mai mult decât au estimat cei mai mulți dintre cei implicați și interesați în sistemul de educație. S-a spus că nu se vor înscrie, că vor rămâne posturile libere tocmai pentru a putea fi ocupate prin detașare. Iată că după această nouă etapă avem, repet, peste 80% din posturi ocupate.„, a declarat Sorin Cîmpeanu luni, în timpul unui eveniment dedicat directorilor școlari.

Ministrul a scos în evidență trei puncte cu privire la modul de organizare a concursului pentru ocuparea posturilor de conducere în cadrul unităților de învățământ preuniversitar.

,,În primul rând, a fost un concurs în care a fost implicat pentru prima oară și mediul privat, specialiști din domeniul resurselor umane. Ceea ce cred eu că duce acest proces mai aproape de un proces de recrutare, în care cel mai potrivit pentru poziția respectivă să fie declarat câștigător. (…) Apreciez că a funcționat bine conceperea subiectelor la proba scrisă, concepute de specialiști în științele și psihologia educației. S-a mers pe testarea competențelor, nu a cunoștințelor. (…) În viitor ar trebui să îmbunătățim modul de organizare a probei scrise, astfel încât să utilizăm tehnologia, iar corectarea automată, digitalizată, poate evita interpretări și acuze. Ar trebui să îmbunătățim și comunicarea între unitățile de învățământ și candidați.”, a afirmat Cîmpeanu.

Referitor la unitățile de învățământ pentru care nu s-au ocupat posturile de director, ministrul Educației a precizat că au fost situații în care fie candidații nu au fost suficient pregătiți, fie nu au existat doritori. Oficialul a explicat și că salarizarea este un factor important, deoarece pot apărea situații în care un director să aibă un câștig mai mic decât al unui profesor. De asemenea, în structura de conducere a unităților de învățământ preuniversitar ar putea să apară o nouă funcție.

,,Directorul unei școli e extrem de important. Este cel care trebuie să fie motorul dezvoltării acelei școli. Dar nu întotdeauna cei care sunt profesori foarte buni, de matematică, de fizică, de chimie, de filosofie, etc. au și abilități manageriale. De aceea, și în urma unor întâlniri, ultima a avut loc chiar astăzi cu Asociația Municipiilor din România, cu primarii municipiilor din România, am fost de acord și vom propune la nivelul proiectului unei noi legi a educației a învățământului preuniversitar cu instituirea funcției de director administrativ, care să fie o veritabilă punte de legătură între școală și autoritatea locală.„, a anunțat ministrul, care a explicat că persoanele care ar ocupa acest post vor fi nevoite să facă echipă cu directorul educațional.

,,Liderul trebuie să rămână directorul de școală. (…) Directorul administrativ va trebui să adere la programul managerial cu care acel director de școală a câștigat concursul. Va trebui să se ocupe strict de problemele administrative și de consolidarea legăturii cu primăria, cu autoritatea locală, și să sprijine bunul mers la personalului nedidactic și didactic auxiliar din școală, mai ales nedidactic, precum și legătura cu comunitatea locală.„, a mai declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.