Știri generale

MEDIU | S-a lansat Platforma de Mediu pentru București

Fundația Comunitară București și ING au dat startul Platformei de Mediu pentru București. Companiile interesate sunt invitate să își unească forțele, pentru a face din București ,,un oraș bun de trăit”. La evenimentul de lansare a inițiativei au participat mai mulți reprezentanți ai administrației publice locale din București, din Parlament, ONG-uri și din zona civică.

Platforma de Mediu pentru București va permite colaborarea între autorități, societate civilă, companii și cetățeni. Scopul principal al platformei este să adune cât mai multe companii, care se vor bucura de o serie de beneficii și pot contribui la crearea unui mediu propice dezvoltării.

,,Problemele de mediu creează riscuri, incertitudine și lipsă de predictibilitate, ceea ce poate afecta activitatea de business, uneori cu efecte dramatice. Mai bine prevenim, decât să reacționăm. Abordarea problemelor de mediu poate să ducă la oportunități de afaceri: ex. economia circulară, investiții noi, finanțare de proiecte, noi business-uri sau noi modele de business, acces la fonduri europene. Implicarea în Platforma de Mediu pentru București este o acțiune relevantă pentru clienții finali.„, transmite Fundația Comunitară București, care arată astfel motivele pentru care companiile ar trebui să se alăture platformei.

Prezent la evenimentul de lansare a Platformei de Mediu pentru București, primarul sectorului 2, Radu Mihaiu, a povestit care a fost prima sa experiență legată de mediu, la început de mandat.

,,Am preluat mandatul pe 27 octombrie. Trei zile mai târziu, a venit peste mine o mega-problemă a curățeniei, pentru că un cetățean, împreună cu alți colegi, a contestat taxa de habitat din sectorul 2. Și acel cetățean a câștigat împotriva Primăriei sectorului 2 procesul și a anulat taxa de habitat pe 29 octombrie 2020, la trei zile de la preluarea mandatului. A fost o problemă foarte mare atunci pentru primărie, pentru că nu mai aveam o metodă de a gestiona salubritatea. Legea salubrității spune că finanțarea se face fie prin taxă, fie prin tarif, contracte cu cetățenii. Taxa tocmai fusese anulată în instanță și contracte nu aveam cu niciun cetățean. Drept urmare nu mai aveam cum să plătim curățenia.„, a explicat edilul sectorului 2 al Capitalei.

,,E nevoie de o schimbare de paradigmă semnificativă, deoarece obiectivul politicii este schimbarea comportamentului de mobilitate a oamenilor. Cele mai grele politici sunt acelea în care trebuie să schimbi comportamentul oamenilor. (…) Trebuie acționat prin investiții în transportul în comun, trebuie să fie accesibil, trebuie să fie la timp, trebuie să fie salubru, trebuie să fie bine conectat, ca să-i faci pe oameni să renunțe la mașina personală. După care trebuie să ai un sistem de park&ride foarte bine pus la punct în zona metropolitană a Bucureștiului, astfel încât oamenii care vin din afara Bucureștiului să lase mașina acolo și să urce ori în metrou, ori în transportul public, ca să ajungă într-un timp rezonabil în centru.”, a declarat și primarul sectorului 6, Ciprian Ciucu. Edilul a precizat că este nevoie să existe și benzi unice dedicate, pentru o mobilitate mai bună în interiorul Capitalei. În opinia sa, Primăria Generală trebuie să comunice cât mai eficient cu cetățenii, astfel încât aceștia să parcheze mașinile la marginea orașului și să utilizeze cât mai mult transportul public.

,,Toți ne dorim ca Bucureștiul să fie un oraș în care să poți trăi, să te poți deplasa în siguranță și cât mai ușor și rapid, un oraș în care să poți respira aer curat. Toți ne dorim ca Bucureștiul să fie o adevărată capitală europeană. Pentru ca acest lucru să se întâmple, avem nevoie de un plan pentru București. Avem nevoie să ne unim forțele, indiferent de instituțiile și partidele politice pe care le reprezentăm, și să construim pentru oameni. Avem nevoie de măsuri concrete, sustenabile, de proiecte și politici publice în interesul cetățenilor. Este un proces de durată, însă putem să realizăm acest lucru atunci când vom reuși să trecem cât mai mult posibil la transportul în comun, care trebuie să ofere tuturor condiții decente de călătorie, și la transportul alternativ. Avem nevoie de mijloace de transport nepoluante, de curățenie, de spații verzi, de sisteme alternative de producere a energiei și de infrastructura necesară care să ne permită să folosim, de exemplu, o bicicletă în locul mașinii. Avem nevoie de sisteme de măsurare a calității aerului și de planuri concrete de intervenție punctuală, atunci când situația o cere. Putem face toate acestea împreună, cu ajutorul Platformei de Mediu pentru București și cu sprijinul celor care susțin proiectul și care mi-aș dori să fie din ce în ce mai mulți.„, a transmis și senatoarea USR Silvia Dinică, prezentă la evenimentul de lansare a Platformei de Mediu pentru București.

,,E o propunere pentru noi toți din București, care suntem interesați și / sau avem o responsabilitate în ceea ce privește mediul în București, indiferent că vorbim despre natură urbană sau calitatea aerului, reciclare, șamd.„, a spus Alina Kasprovschi, director Fundația Comunitară București.

,,Orașul București are deja probleme din spate, are probleme de mediu și nu numai de mediu, acumulate din trecut. La acestea se adaugă noi și noi probleme și dacă noi, la nivel instituțional de exemplu, preferăm să le ascundem sau să le neglijăm, să spunem că ele nu există sau că se vor rezolva singure, sau dacă noi preferăm la nivelul societății civile să avem o atitudine doar incisivă, doar de penalizare a acelora care fac erori intenționat sau neintenționat (…) o să ne învârtim în același cerc vicios și o simulăm că administrăm orașul, o să simulăm că rezolvăm pe termen scurt niște probleme.„, a fost semnalul de alarmă tras de prof. univ. dr. Cristian Iojă de la Facultatea de Geografie, Universitatea din București.

Sursa foto: captură Facebook / Fundația Comunitară București

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.